سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://newsdigi.ParsiBlog.com
 
اشتراک مطالب

اگر برای آخرین ماه‌های سال جاری و عید نوروز قصد خرید تبلت دارید، با کامل ترین راهنمای خرید تبلت وب فارسی که در آن بهترین تبلت های موجود در بازار همراه با قیمت و عکس محصولات معرفی شده اند همراه باشید. البته در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر هم داشتید می‌توانید در بخش نظرات از متخصصین شهر سخت افزار مشاوره خرید بگیرید.

تبلت، دیگر آن محصولی نیست که در حدود 3 یا 4 سال پیش با قدرت در بازار مانور می‌داد و یکی از محصولات مد نظر کاربران برای خرید بود. این روزها با تغییر ابعاد گوشی‌های هوشمند و رسیدن به سایز بزرگتر نمایشگر گروه تبلت‌های 7 اینچی را با افت شدید مخاطب روبرو شده و در عین حال تولید جهانی شرکت‌ها در مدل‌های مختلف نیز کاهش عمده‌ای پیدا کرده است. با این حال این بازار همچنان مشتریان خاص خود را دارد و افراد زیادی هستند که به فراخور زمان و شرایطی که در آن قرار دارند نیاز به استفاده از یک نمایشگر نسبتاً بزرگ داشته اما نمی‌خواهند با خود لپتاپ حمل کنند. در کنار این افراد، برخی مشاغل هم هستند که تبلت یکی از نیازهای اصلی آنهاست و همواره باید اطلاعات گسترده خود را روی آن‌ها با هم مقایسه کرده و ببینند.

Tablet-Kids.jpg

نکات بسیار مهمی که باید قبل از مطالعه لیست پیشنهادی بدانید

قبل از معرفی هر مدلی باید به شما دوستان بگوییم که لیست این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با لیست‌های قبلی خواهد داشت و بهتر است قبل از اینکه تصمیم به خرید این محصولات بگیرید ابتدا نکات زیر بخوانید تا بتوانید بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را بگیرید.

?  تبلت به عنوان یک محصول در بازار کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و بسیاری از محصولاتی که در بازار با قیمت‌های زیر 2 میلیون تومان پیدا می‌کنید، حداقل 3 سال از زمان معرفی‌شان گذشته است؛ این وضعیت به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول ملی است. در این حالت با توجه به تعرفه و نرخ بالای تبدیل ارز به ریال، بیشتر واردکنندگان یا از وارد کردن مدل‌های روز به دلیل قیمت تمام شده بسیار بالا و عدم اقبال مشتریان، منصرف شده‌اند و یا اینکه ترجیح داده‌اند سراغ محصولات قدیمی‌تر بروند. 

? تبلت‌های قدیمی که در بازار پیدا می‌شوند شاید آنقدر که فکر می‌کنید قدرتمند نباشند و تنها برای برخی امور عادی می‌توانند مناسب باشند. برای مثال ممکن است تبلتی با قیمت حدود 1.5 میلیون تومان پیدا کنید که قدرت اجرای بازی‌های گرافیکی را نداشته باشد و شما را در اجرای این بازی‌ها با مشکل مواجه کند و یا حتی چند نرم‌افزار عادی را هم نتواند به خوبی در کنار هم باز کند. در این حالت متأسفانه راهی وجود ندارد جز هزینه کردن مبالغ بالاتر و خرید تبلتی بروزتر و قدرتمندتر.

? به دلیل قدیمی بودن بسیاری از مدل‌های موجود در بازار نسخه سیستم عامل آنها نیز قدیمی است و به همین دلیل ممکن است سرعت پایین و یا عدم پشتیبانی از آخرین بروزرسانی برنامه‌های مختلف را شاهد باشید.

? باز هم به همین دلیل قدیمی بودن مدل‌های موجود در بازار، بسیاری از این مدل‌ها مدت‌هاست که توسط شرکت‌های سازنده، تولید شده و در انبارها مانده بوده‌اند و حالا که وضعیت اقتصادی کشور شرایط خاصی دارد، توسط واردکنندگان وارد بازار کشور شده و یا از انبارهای داخلی دوباره وارد بازار شده‌اند. در این حالت احتمال اینکه باتری این دستگاه‌ها به دلیل ذات شیمیایی‌شان با افت کیفیت روبرو شده باشد بسیار بالاست. به همین دلیل نباید انتظار عملکرد خوب و یا حتی عادی باتری را از آنها داشته باشید. بنابراین در صورتی که از تبلت‌های ساخت سال‌های گذشته استفاده می‌کنید، حتماً باتری سالم را شرط خرید قرار دهید.

با توجه به موارد فوق، خرید تبلت فقط در موارد خاص (نظیر مطالعه متن و محتوا در ابعاد بزرگتر، کودکان، استفاد‌ه‌های اقتصادی و ... ) پیشنهاد می‌شود و در سناریوهای عادی در صورت امکان، گوشی هوشمند را جایگزین خرید تبلت کنید.

حال اگر همچنان طالب خرید تبلت هستید می‌توانید همراه ما در ادامه مطلب باشید؛ تلاش می‌کنیم با هم انتخابی صحیح و مقرون به صرفه داشته باشیم.

پیش از هر موردی در نظر داشته باشید که قیمت‌های اعلام شده در لیست زیر مربوط به زمان بروزرسانی مطلب یعنی تاریخ 1397/11/06، میانگین بازار و از منابع معتبر هستند و ممکن است زمانی که شما عزیزان این مطلب را مطالعه می‌کنید در قیمت‌های اعلامی تفاوتی با قیمت بازار وجود داشته باشد.

 

GLX Saina

650 هزار تومان با گارانتی ارتباط همراه گویا اروند

GLX-Saina.jpg

در این وانفسای قیمت، پیدا کردن تبلتی با امکانات و قیمت مناسب بسیار دشوار است. در این میان تبلت ایرانی ساینا GLX گزینه‌ای بسیار مناسب است. البته شاید نسخه اندروید 6.0 این تبلت چندان به روز نباشد ولی بدنه مقاوم و مستحکم، امکان پشتیبانی از سیم‌کارت 4G و نمایشگر خوب، می‌تواند آن را به گزینه‌ای قابل قبول برای استفاده روزمره، مطالعه و شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند. این تبلت توانایی فوق‌العاده‌ای برای بازی کردن ندارد ولی در اوقات فراغت شما می‌تواند بازی‌های با گرافیک متوسط را به خوبی اجرا کند. در انتها باید بگوییم که این تبلت با توجه به اوضاع اقتصادی کشور یکی از بهترین گزینه‌ها و شاید مقرون به صرفه ترین در رنج زیر یک میلیون تومان است.

 

GLX-Saina.png


Lenovo Tab 7 Essential TB-7304F

720 هزار تومان با گارانتی آوات

Lenovo Tab 7 TB-7304F.jpg

تبلت دومی که در لیست این دوره قرار دارد محصولی از سری پرطرفدار Lenovo Tab 7 است. این تبلت علیرغم فقدان شکاف سیم کارت قابلیت‌های خوبی مانند باتری 3450 میلی‌آمپرساعتی و نمایشگر IPS دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای مطالعه تبدیل می‌کند. از طرفی با دارا بودن قابلیت OTG می‌توانید دانگل سیم‌کارت را به آن متصل کنید و اندروید 7.0 به همراه پردازنده کم‌مصرف می‌تواند شارژدهی بسیار مناسبی داشته باشد و شاید تنها نکته منفی این تبلت همین فقدان درگاه سیم‌کارت باشد که شاید بتواند آن را به گزینه‌ای خوب برای کودکان نیز تبدیل کند.

Lenovo Tab 7 TB-7304F.png


Nartab NT703

750 هزار تومان با گارانتی رامین

Nartab-NT703.jpg

یکی از معضلات این روزهای دنیای تکنولوژی در برخورد با کودکان مراقبت از نحوه تعامل و رفتار آنها با نرم‌افزار‌ها و اینترنت است. اگر شما تبلتی برای کودک خود خریده باشید این مورد را کاملاً درک می‌کنید که باید محدودیت‌های زیادی برای کودکتان اعمال کرده و در نظر بگیرید تا بتوان مدیریت مفیدی بر استفاده او از این امکانات اعمال گردد.در این میان تبلت نارتاب که از محصولات پروژه انارستان، مدیریت ارتباط و استفاده کودکان از تکنولوژی روز است می‌تواند بهترین گزینه باشد.

این تبلت دارای امکانات بسیار زیادی برای والدین و مدیریت رفتار کودک مانند تنظیم زمان استفاده از تبلت و برنامک‌ها، تعریف دسترسی‌های مجاز به تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزار تبلت، برخورداری از اینترنت پاک و White List برای سایت‌ها با سیم‌کارت ویژه انارستان، قابلیت فعال‌سازی و غیرفعال نمودن برقراری تماس و ارسال پیامک، قابلیت تولید گزارش از فعالیت‌های انجام شده فرزند بر روی تبلت، برنامک بسیار جذاب و کاربردی Labcamera برای اکتشافات علوم و همچنین فروشگاه محتوا و برنامک‌های اندرویدی ویژه دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان به نامNarket است که می‌توانند مجموعه‌ای بسیار کامل و مفید برای مدیریت استفاده کودک از دستگاه باشد. همچنین این تبلت لوازم جانبی کامل و طراحی خوبی نیز دارد که می‌تواند در کنار هم مجموعه‌ای مناسب باشد.

Nartab NT703.png


Lenovo Tab 7 Essential TB-7304I

1 میلیون و 50 هزار تومان با گارانتی آوات

Lenovo Tab 7 TB-7304I.jpg

نسخه سیم‌کارت خور و با حافظه رم 16 گیگابایتی از تبلت دوم لیست ما در اینجا می‌تواند گزینه‌ای مناسب در رنج قیمت یک میلیون تومان باشد. این تبلت نیز به مانند مدل دوم لیست امکانات متوسطی دارد و با توجه به قابلیت استفاده از سیم‌کارت که البته از نوع 3G است می‌توان برای دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در محیط‌های خارجی و بدون دسترسی به اینترنت وای فای نیز کاربرد داشته باشد. به هر حال با توجه به اینکه عرضه جهانی تبلت‌های میان‌رده بسیار کاهش پیدا کرده و همچنین این محصولات در کشور کمتر پیدا می‌شوند محصولاتی مانند سریTab 7 Essential می‌تواند غنمیت باشد.

Lenovo Tab 7 TB-7304I.png


Nartab NT821

1 میلیون و 150 هزار تومان با گارانتی امین

Nartab-NT821.jpg

این تبلت در واقع مدل ارتقا یافته نارتب NT703 است که امکانات نرم‌افزاری که در مورد آن بیان کردیم همگی در این تبلت نیز وجود دارند. همچنین این تبلت مجهز به درگاه سیم‌کارت با قابلیت برقراری ارتباط 4G است و میزان حافظه رم نیز به 2 گیگابایت افزایش یافته است. نکته‌ای که باید در مورد سری تبلت‌های نارتب در نظر داشته باشید این است که امکانات کنترل و نظارت کودکان تنها یک قابلیت اضافه است و اگر تمایل داشتید می‌توانید آنها را کنار گذاشته و از تبلت به صورت عادی و بدون محدودیت خاصی استفاده کنید. این تبلت یکی از مقرون به صرفه‌ترین و با ارزش خرید بالا در محدوده قیمت خود است و کیفیت بالایی دارد و اگر به دنبال یک محصول ساده و با امکانات خوب هستید بهتر از آن را در اولویت بالای لیست خود قرار دهید. البته در این رنج تبلت هواوی MediaPad T3 8.0 نیز می‌تواند از انتخاب‌های شما باشد که مشخصاتی بسیار شبیه به نارتب NT821 داشته ولی به دلیل نوسانات قیمت و همچنین عدم موجودی مناسب در بازار بهتر است آن را به عنوان اولویت دوم در نظر بگیرید.

Nartab NT821.png

منبع: shahrsakhtafzar

 


[ شنبه 97/11/27 ] [ 5:47 عصر ] [ arsalan ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 54183